CKA更新時のトラブル

Certified Kubernetes Administrator(以下、CKA)の失効時期となったため、更新しました。 受験前、受験後にそれぞれトラブルが1つずつ発生しました。どのように対応したか備忘録として残しておきます。

受験前: My Portalから試験サイトへの導線が消えた

事象

CKA購入後、My Portalでシステム要件チェックや日程予約をします。おそらく、初めて受験する場合は My Learning タブ内にコースが表示されます。 更新時は資格を保有している状態だからか Course Completed タブ内に表示され、View Certification をクリックすればよいです。 Take Exam リンクをクリックすると試験サイトに遷移します。

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試験1時間前に仕事を切り上げて My Portal を見てみると、困ったことに Course Completed タブが消えていました(翌日には復旧)。

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どうやって試験を受けたらよいのか?

解決

試験数日前から毎日リマインダーが送られてきます。そこに記載がありました。

Launching Exam:

At the time of your scheduled Exam reservation, login to My Portal and click on the Take Exam link. You may also use your Linux Foundation ID (LFID) to log into https://www.examslocal.com/linuxfoundation to start your exam. Go to “My Exams” and select the exam you wish to start.

教訓

当時のスレッド

受験後: Credlyからメールが来ず、失効した

事象

日付 事象
10/13 受験
10/14 格通知受信
10/21 失効!?
10/22 サポートチケット起票、解決

失効予定の1週間前に合格しましたが、一時的に失効状態になりました。

結果通知メールには次のように記載されています。

Digital Badges and Certification Verification Tool

We have partnered with Credly platform to provide you with a digital version of your credentials. You will receive a separate email, within 7 days, containing instructions on how to claim your digital badge from www.credly.com. Further details of our Certification Badges are available here.

You can also point employers or clients to the Certification Verification Tool to market your Certification. You will need to provide the Certificate ID Number and the Last Name exactly as they appear on your Certificate, including any special characters or hyphens.

しかし、7日待ってもCredlyからメールは届きませんでした。10/20にサイトでもEXPIREDと表示されるようになりました。

www.credly.com

10/21にはLinux Foundationから "Certified Kubernetes Administrator (CKA) Certificate Expired" というメールが届きました。

  • CredlyでEXPIREDと表記されるようになった
  • Linux Foundationから失効通知された
  • Verification Tool では "Status: Active" のままだった

解決

サポートチケットを起票しました。

My Portal 右下に Need Help? Contact Support とありますが、ここからはFAQに到達するまでで解決に至りませんでした。 どう探したか忘れましたが

  1. Contact Us-Support - Linux Foundation - Training にアクセスする
  2. Contact Customer Support の SUBMIT TICKET をクリックする
  3. Verification Tool Question を選択する
  4. フォームに質問を記載する

I haven't received an email from Credly and Credly show my CKA as expired

My old CKA expired on 2021/10/21.

I retook CKA on 10/13 and received the email below from training-noreply@linuxfoundation.org. on 10/14.

Even though 7 days passed, I haven't received an email from Credly and Credly shows my CKA as expired.

https://www.credly.com/badges/a60071dd-cfaf-49d5-baef-ce73153571f2

The verification tool shows "Status: Active", but I also received an email "Certified Kubernetes Administrator (CKA) Certificate Expired" from noreply@mail.linuxfoundation.org.

I'd like to renew my CKA correctly. Thanks in advance.

Date: 2021/10/14 17:36 (JST).

Subject: Your Exam Results for the CKA Exam

以下、結果通知メール本文を引用

起票後20分ほどで Your 'CKA: Certified Kubernetes Administrator' badge has been updated というメールが届きました。

当時のスレッド

おわりに

無事、CKAを更新できました。

と言いたいところですが、My PortalのCertificates of CompletionにCKAが表示されていません。 メールでもCertificatesをもらっていません。まあ、いいか。